marți, 16 iulie 2013

Frumusetea incepe cu o piele sanatoasa...

                 Buna dragele mele,
     De cate ori ati fost surprinse dimineata cu cate o minunatie pe piele si v-ati intrebat..."de ce eu?".
     Motivele pot fi numeroase..am aflat asta din mica mea experienta. De aceea am hotarat sa abordez acest subiect ce va face parte  dintr-un capitol dedicat pielii, sa impartasesc ceea ce stiu si ceea ce am aflat, la modul general, despre ea.
     Machiajul ne poate transforma in mod uimitor...o stim prea bine:) ..dar efectele lui sunt pale daca nu avem grija in primul rand de pielea noastra.
     Pielea nu este un simplu invelis..ci este un organ esential al organismului, de fapt..este cel mai mare organ al corpului...uimitor, nu ?
     Ca si structura, dupa cum stim, ea este alcatuita din trei straturi: epiderm, derm si hipoderm.
     N-o sa incep o lectie de biologie :) si nici n-o sa insist prea mult pe partea asta teoretica..o sa va prezint exact aceleasi lucruri pe care si eu le cunosc..nu prea in detaliu ci doar esential.
     Si..incepem...
   
     Epidermul..partea vizibila noua, este un strat avascular...denumire pompoasa pentru a spune ca de fapt nu este traversat de vase sangvine, este cornos..adica relativ dur, formand astfel un strat de protectie al pielii..este de asemenea strabatut de fire de par, canale excretoare ale glandelor sudoripare si terminatii nervoase..vezi asta in imagine.
            Stiati ca are o grosime intre 0,03 si 0,05 mm?
      Dermul...pe de alta parte..este format din tesut in care se gasesc:
             - vase de sange
             - terminatii nervoase..cele cu care pipaim, simtim durerea si temperatura
             - glande sebacee..responsabile de producerea sebumului si glande sudoripare..responsabile de producerea transpiratiei
             - muschii pielii
             - si in ultimul rand..radacina firului de par
       Hipodermul, se gaseste imediat sub derm..si ce crede-ti ca face el? ..uneste de fapt pielea de muschi sau oase.
       In hipoderm se afla si celule grase ce sunt repartizate in piele in mod inegal.
       Astfel..dragele mele..la nivelul pleoapelor si al urechilor lipsesc cu desavarsire, in timp ce pe abdomen, coapse ( sincer..in locurile acestea as fi apreciat daca nu existau), dar in schimb ele se gasesc si pe sani. :)
            
      Asadar..dupa ce v-am descris pe intelesul meu :) pielea indeplineste un rol deosebit  de important in mentinerea sanatatii intregului organism.
      Inca un lucru..desi nu singurul..pe care-l gasesc destul de important incat sa nu-l ignor este..ph-ul pielii. Va spun asta, deoarece valoarea lui este un indiciu bun in alegerea  produselor adecvate tipului vostru de piele, dar subiectul acesta il voi dezbate intr-un articol viitor.

                Stiati ca...?
                                ...o bucata de 2 cm de piele suporta o greutate de 2 kg fara a se rupe?
         
    Astept parerea ta  despre articol.
            
                                  O zi splendida sa ai in continuare!
             
     
    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea